Wypełnij wniosek o przyjęcie do szkoły


Aktualnie prowadzimy nabór na kierunki:

Lp.ZawódSymbol cyfrowy zawoduNazwa kwalifikacji
1.Technik mechanik311504MEC.09. Organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń.
2.Technik budowy dróg311216BUD.15. Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg i obiektów inżynierskich oraz sporządzania kosztorysów

Regulamin rekrutacji
do Niepublicznej Szkoły Branżowej II Stopnia

  1. Ustawa Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.)
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 2024 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. poz. 2431),

§ 1

  1. Na semestr pierwszy przyjmuje się osobę, która:
    a) Posiadają świadectwo ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia lub Zasadniczej Szkoły Zawodowej;
    b) Posiadają zaświadczenie o zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole I Stopnia lub w Zasadniczej Szkole Zawodowej, którego zakres odpowiada kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole II Stopnia, do której ubiegają się o przyjęcie,;
    c) Posiada zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  2. Kandydaci do semestrów pierwszych i wyższych Niepublicznej Szkoły Branżowej II Stopnia w Żorach, składają wnioski o przyjęcie do szkoły wraz dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. O przyjęcie na semestry programowo wyższe mogą ubiegać się kandydaci przechodzący z innego typu szkoły zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 18 listopada 2022r.
  4. Wymagania zgodności posiadanych kwalifikacji wyuczonych w szkole branżowej I stopnia lub zasadniczej szkole zawodowej przedstawia poniższa tabela:
ZawódSymbol kwalifikacjiNazwa kwalifikacjiWymagania ukończona jedna z kwalifikacji:
311204 technik budowy drógBUD.15Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg i obiektów inżynierskich oraz sporządzania kosztorysówBD.12, BD.14, BD.16, BUD.01, BUD.08, BUD.12
311219 technik mechanikMEC.09Organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń.
MEC.03; MEC.08; MEC.05; MG.20

§ 2

1. Tryb i terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego:
Rekrutacja na semestr jesienny 2023/2024 rozpoczyna się 15 maja 2023 r., w trybie i terminach postępowania określonych w poniższej tabeli:

L.p.Etap rekrutacjiRekrutacja na semestr jesienny r. szk. 2024/2025
IRekrutacja podstawowa
1.Dyrektor podaje do publicznej wiadomości zasady rekrutacjido końca kwietnia 2024r.
2.Kandydat składa wniosek o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami *)od 15 maja 2024r. do 30 sierpnia 2024r.
3.Szkoła wydaje skierowania na badania lekarskieod 15 maja 2024 r. do 20 sierpnia 2024 r.
4.Szkolna komisja rekrutacyjna ogłasza listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły na semestrDo 31 sierpnia 2024r.

Kandydaci składają w sekretariacie szkoły dokumenty, w tym:

  • oryginał lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły branżowej I stopnia, którą kandydat ukończył) świadectwa ukończenia branżowej szkoły I stopnia,
  • oryginał lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora zasadniczej szkoły zawodowej lub szkoły branżowej I stopnia, którą kandydat ukończył) zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w szkole,
  • oryginał lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora publicznej szkoły ponadgimnazjalnej / ponadpodstawowej) zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.
  • Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.
    **) Po umieszczeniu na liście zakwalifikowanych do przyjęcia kandydaci potwierdzają w sekretariacie szkoły wolę podjęcia nauki w Niepublicznej Szkole Branżowej II stopnia oraz składają oryginały odpowiednich dokumentów określonych w § 3, w tym :
  • świadectwo ukończenia branżowej szkoły I stopnia,
  • zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w branżowej szkole II stopnia (o ile nie zostały złożone wcześniej)
  • zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczeń, o których mowa w art. 135 ust. 1 pkt. 5 i pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe;

Komisja rekrutacyjna, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły, rozpatruje wniosek kandydata złożony po terminie, jeżeli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.

§ 3

Dokumenty, jakie powinni złożyć kandydaci potwierdzający wolę podjęcia nauki w szkole:

  • oryginał świadectwa ukończenia branżowej szkoły I stopnia
  • oryginał zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w szkole ,
  • zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczeń, o których mowa w art. 135 ust. 1 pkt. 5 i pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe,
  • oryginał ukończenia odpowiedniego semestru szkoły branżowej II stopnia w przypadku kandydata na semestr wyższy,
  • dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość,
  • zdjęcia do legitymacji – 3 sztuki (podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem),
  • kwestionariusz osobowy (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
  • jeśli kandydat posiada to dodatkowo – wszystkie aktualne zaświadczenia o dysfunkcjach z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych.

§ 4

  1. Dane osobowe kandydatów zgromadzone w postępowaniu rekrutacyjnym oraz dokumentacja tego postępowania są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej szkoły.
  2. Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych są przechowywane przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
  3. Zastrzega się prawo wprowadzenia zmian, jeśli po terminie ogłoszenia tego regulaminu nastąpi zmiana prawa, na którą szkoła nie ma wpływu.