Wypełnij wniosek o przyjęcie do szkoły
Aktualnie prowadzimy nabór na kierunki:
Lp. | Zawód | Symbol cyfrowy zawodu | Nazwa kwalifikacji |
1. | Technik mechanik | 311504 | MEC.09. Organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń. |
2. | Technik budowy dróg | 311216 | BUD.15. Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg i obiektów inżynierskich oraz sporządzania kosztorysów |
Regulamin rekrutacji
do Niepublicznej Szkoły Branżowej II Stopnia
- Ustawa Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz.U. z 2021 r. poz. 1082 ze zm.)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 2024 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. poz. 2431),
§ 1
- Na semestr pierwszy przyjmuje się osobę, która:
a) Posiadają świadectwo ukończenia Branżowej Szkoły I Stopnia lub Zasadniczej Szkoły Zawodowej;
b) Posiadają zaświadczenie o zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole I Stopnia lub w Zasadniczej Szkole Zawodowej, którego zakres odpowiada kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w Branżowej Szkole II Stopnia, do której ubiegają się o przyjęcie,;
c) Posiada zaświadczenie lekarskie zawierające orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu, wydane zgodnie z obowiązującymi przepisami. - Kandydaci do semestrów pierwszych i wyższych Niepublicznej Szkoły Branżowej II Stopnia w Żorach, składają wnioski o przyjęcie do szkoły wraz dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
- O przyjęcie na semestry programowo wyższe mogą ubiegać się kandydaci przechodzący z innego typu szkoły zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 18 listopada 2022r.
- Wymagania zgodności posiadanych kwalifikacji wyuczonych w szkole branżowej I stopnia lub zasadniczej szkole zawodowej przedstawia poniższa tabela:
Zawód | Symbol kwalifikacji | Nazwa kwalifikacji | Wymagania ukończona jedna z kwalifikacji: |
311204 technik budowy dróg | BUD.15 | Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg i obiektów inżynierskich oraz sporządzania kosztorysów | BD.12, BD.14, BD.16, BUD.01, BUD.08, BUD.12 |
311219 technik mechanik | MEC.09 | Organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń. | MEC.03; MEC.08; MEC.05; MG.20 |
§ 2
1. Tryb i terminy przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego:
Rekrutacja na semestr jesienny 2023/2024 rozpoczyna się 15 maja 2023 r., w trybie i terminach postępowania określonych w poniższej tabeli:
L.p. | Etap rekrutacji | Rekrutacja na semestr jesienny r. szk. 2024/2025 |
I | Rekrutacja podstawowa | |
1. | Dyrektor podaje do publicznej wiadomości zasady rekrutacji | do końca kwietnia 2024r. |
2. | Kandydat składa wniosek o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami *) | od 15 maja 2024r. do 30 sierpnia 2024r. |
3. | Szkoła wydaje skierowania na badania lekarskie | od 15 maja 2024 r. do 20 sierpnia 2024 r. |
4. | Szkolna komisja rekrutacyjna ogłasza listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych do szkoły na semestr | Do 31 sierpnia 2024r. |
Kandydaci składają w sekretariacie szkoły dokumenty, w tym:
- oryginał lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły branżowej I stopnia, którą kandydat ukończył) świadectwa ukończenia branżowej szkoły I stopnia,
- oryginał lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora zasadniczej szkoły zawodowej lub szkoły branżowej I stopnia, którą kandydat ukończył) zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w szkole,
- oryginał lub kopie (poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora publicznej szkoły ponadgimnazjalnej / ponadpodstawowej) zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.
- Na każdej stronie kopii należy umieścić adnotację: „Stwierdzam zgodność z oryginałem”, datę, pieczęć urzędową szkoły o średnicy 36 mm oraz pieczęć imienną dyrektora szkoły i podpis dyrektora lub upoważnionej przez niego osoby.
**) Po umieszczeniu na liście zakwalifikowanych do przyjęcia kandydaci potwierdzają w sekretariacie szkoły wolę podjęcia nauki w Niepublicznej Szkole Branżowej II stopnia oraz składają oryginały odpowiednich dokumentów określonych w § 3, w tym : - świadectwo ukończenia branżowej szkoły I stopnia,
- zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w branżowej szkole II stopnia (o ile nie zostały złożone wcześniej)
- zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczeń, o których mowa w art. 135 ust. 1 pkt. 5 i pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe;
Komisja rekrutacyjna, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły, rozpatruje wniosek kandydata złożony po terminie, jeżeli szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami.
§ 3
Dokumenty, jakie powinni złożyć kandydaci potwierdzający wolę podjęcia nauki w szkole:
- oryginał świadectwa ukończenia branżowej szkoły I stopnia
- oryginał zaświadczenia o zawodzie nauczanym w branżowej szkole I stopnia, którego zakres odpowiada pierwszej kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie nauczanym w szkole ,
- zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczeń, o których mowa w art. 135 ust. 1 pkt. 5 i pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe,
- oryginał ukończenia odpowiedniego semestru szkoły branżowej II stopnia w przypadku kandydata na semestr wyższy,
- dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość,
- zdjęcia do legitymacji – 3 sztuki (podpisane na odwrocie imieniem i nazwiskiem),
- kwestionariusz osobowy (druk do pobrania w sekretariacie szkoły),
- jeśli kandydat posiada to dodatkowo – wszystkie aktualne zaświadczenia o dysfunkcjach z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznych.
§ 4
- Dane osobowe kandydatów zgromadzone w postępowaniu rekrutacyjnym oraz dokumentacja tego postępowania są przechowywane nie dłużej niż do końca okresu, w którym uczeń uczęszcza do danej szkoły.
- Dane osobowe kandydatów nieprzyjętych są przechowywane przez okres roku, chyba że na rozstrzygnięcie dyrektora szkoły została wniesiona skarga do sądu administracyjnego i postępowanie nie zostało zakończone prawomocnym wyrokiem.
- Zastrzega się prawo wprowadzenia zmian, jeśli po terminie ogłoszenia tego regulaminu nastąpi zmiana prawa, na którą szkoła nie ma wpływu.